torsdag 17 maj 2012

Maremmahundar till salu

 
Det är med stor sorg i mitt hjärta som jag behöver sälja några av våra boskapsvaktande hundar. Dessa hundar är fantastiskt fina gårds/vakthundar men behöver nytt hem eftersom vi har nu för många hundar och det blir för lite arbetsuppgifter till alla för att de skall trivas bra. Jag kom i kontakt med dessa hundar när jag bodde i Australien och fick se hur fantastiskt duktiga dessa hundar arbetade på jättestora farmar med att skydda får och alpackor. Bestämde mig redan då för att köpa maremmahundar när jag själv hade djur.
Maremmahundarna (fd augusti) är uppvuxna med alpackor, Jämtlandsfår, andra hundar samt grannens hästar och de har inte tillbringat en enda dag i sitt liv inomhus.  Till vår gård kommer ofta turister på besök för visningar så hundarna är vana med människor. Har man en gång träffat dessa hundar är det svårt att skiljas från dem då de  är mycket kloka, har stor personlighet och är riktiga livsnjutare när de inte är ute på uppdrag.

Här i Härjedalen, där det finns allehanda rovdjur i skogen känns det tryggt att ha med sig en maremmahund på promenad då de är präglade på att skydda sin husse/matte/flock. 
Dessa italienska boskapsvaktande hundar har stenkoll på allt som sker!

Här är de 6 månader gamla.


Hundarna är trevliga, robusta och tillgivna  och önskar nytt hem där de får vara mer aktiva! Vi nås på 076 - 106 46 98 (Jan-Olof) eller 070 - 77 68 524 (Birgitta) för mer information. Titta gärna på denna länk då kanal 5 besökte vår gård och filmade dessa hundar när de var valpar. http://www.kanal5play.se/program/play/allttillsalu-s01e19

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar